17 november 2009

Välkommen till ett läskigt party!

Hade sedan länge planerat att ha ett party för Jacquline & Whilliam och vi bestämde att när vi flyttade till nya, rymliga lägenheten så skulle det bli av. (Påminn mig om att inte vara höggravid, genomförkyld och knappt sovit natten innan oxå nästa gång! ;))
Vi har förberett ganska länge, för att få en läskig stämning, utan att det kostar alltför mycket - det är ju ändå upplevelsen att ha kalas hemma med sina kompisar som räknas!

Jacquline ville vara häxa. Så hon lånade en svart tunika av mig, jag gjorde en häxhatt till henne och så massa smink och tuperade håret med kam och spray tills det blev "ruffligt" nog, som hon säger om tovigt hår:)
Whilliam har ett Byggare Bob set, så han ville vara honom, men problemet var att det inte var läskigt nog, särskilt när han såg Jacquline, så vi hade liten övertalnings- kris en timme innan partyt skulle starta;) Då övertygade jag honom om att jag skulle sminka honom, så han blev en LÄSKIG Byggare Bob!! Ta-daa...det gick han med på hihi...Hur man nu ska sminka en snickare så han ser läskig ut, visste jag inte, men Whilliam blev nöjd och så här söta var dem:




Inför partyt pyntade vi ytterdörren med oranga & lila ballonger & en Halloween-skylt jag gjort:

Bordet dukades med serpentiner, blockljus och ovanför hängde vi fladdermöss som vi gjort tidigare tillsammans i höst av toa-rullar:




Klockan 2 vällde det in med andra häxor, läskiga figurer, sjörövare & eldflickor!! Alla sugna på kalas:-)

På menyn fanns det följande:
**Hundbajs (Chokladbollssmet formad till hundbajsar)
**Marängspöken
**Läskig dricka (grönfärgad päronsaft)
**Fladdermusbajs med giftig grädde (Chokladpudding med grönfärgad grädde)
Lite småroligt för oss vuxna att se att till och med barn säger nej till kakor om det är ett inte så tilltalande namn på det...Alex gick först och skulle servera läckerheterna och jag fick gå efter till en del barn och förklara att det faktiskt bara var på skoj; att det var goda saker man kunde äta!:) (Men mina barn bangade inte en sekund såklart! haha...)

Efter lite lekar så var det dax för fiskdamm! Alla barn på kö och så kastades kroken i havet...Lilla häxan Jacquline såg betydligt snällare ut i slutet av kalaset;)

Men hon blev surare för var gång det var hennes tur att kasta kroken i havet, för reglerna var att fiskade man upp något som inte var gott att äta (godis såklart) fick man ställa sig längst bak i kön, och sjysta Alex lät henne fiska fyra gånger innan hon fick napp hihi..;)
För Whilliam gick det fortare!

Det blev tyst och lugnt efter fiskdammen och med en kvart kvar av kalaset satte vi på en 15 minuter lång Bamse-film som de kunde kika på medans de mumsade, vad som verkade nöjda & belåtna!!

Det var superkul att ha kalaset och allra roligast att göra sina barn glada och se att de uppskattar det man gör för dem..Trötta var vi allihopa sen och mamman fick gå och lägga sig och sova i 1,5 timme för att orka med resten av kvällen;) hihi...
Ha en trevlig vecka, alla läsare! Höstkramar

2 kommentarer:

Wildärtan sa...

Ah vilket läskigt party! Jag känner att jag hurves över att äta hundbajs och annat äckligt:-P

Kul - och bra jobbat!
Kram,
Em=)

Ulrika aka LillBlomman sa...

Men du är galen!! vad fint du ordnat fast du har mage och allt! Underbar skylt, fladdermöss och bajskorvar:) Måste varit en succe! Kramar!