02 juni 2009

Lite nytt skapat

Åh så lycklig jag blir av att vara igång med scrapbookingen igen! Känns som en skön ventil att få bara vara och sitta och klippa och klistra*fniss*
Men nu ska vi flytta på torsdag! Spännande, men som min pojkvän sa idag att skulle någon komma nu till vår lägenhet och vi sa till den personen att vi ska flytta om 2 dagar, skulle de inte tro på oss, för vi har typ inte packat nånting!!:D Men jag är en sann optimist, som tänker att vi har ju så "liten lägenhet=lite saker så det kan väl inte ta så lång tid"? Men jag antar att jag kommer att ångra mig vart det lider.....hehe...Men nu ska vi få internet hemma igen iaf efter lååång tid utan!
Jag skickade in den här LO:n till Karlssonscrapperi, efter en skiss..Vann gjorde jag inte men det spelar ingen roll, för den här LO:n var väldigt rolig att göra!


Journalingen lyder: "Vi har varit förskonade från att se dig lära dig fula ord på dagis t.ex. Lite förvånad blev jag därför häromdagen när min "lilla prinsessa" sa helt lugnt "fuck"...som en kompis på dagis förklarat betyder att man inte tycker om en person...Nåväl, känns som en ny fas i vårt liv, där du bara blir större och större".
Inte för att jag kommer att uppmuntra henne att fortsätta använda det ordet, precis, men det var roligt att göra en sida om inte bara allt det gulliga, utan även lite realistiskt hur barn kan vara:)

Magdas scrapbooking har ju startat ett nytt forum och galleri, där de hade invigning i helgen. En av utmaningarna var att scrappa en sida om sig själv, utan foto! Riktigt klurig utmaning, men jag kände hur kreativiteten bara flödade ur mig..Resulterade i en lite crazy sida, där jag använde mig av mestadels symboler och text för att visa mina sidor..Glittret och satängbanden visar min "prinsessiga" sida, som min pojkvän har hittat på om mig ;) och gärna retas genom att kalla mig för "the princess" hihi...



Alright, sötnosar!! Hoppas ni får en fortsatt mysig tisdagskväll och tack för att du kikade in hit!!

Kraaam!










































































10 kommentarer:

Alex sa...

Vilka underbara layouter!!! Ditt bidrag till Magdas var sjukt kreativt! Vilken bra idé!!! Gillar det tokmycket! Wow!

O den första.. hihi.. älskar storyn bakom den! Den är helt ljuvlig! Gud vad bra du är! Hoppas det är ok att jag lägger till dig på mn bloggrunda!

Kram!

Unknown sa...

Fantastiska layouter! Layouten om dotterns första fula ord är underbar, berättelsen också - känner så väl igen det där! Små härmapor är de :D

Ha det gott!

Örnen sa...

Hej tjejjen! Vad spännande med flytt :-) Det känns lite som om du och jag befinner oss i samma "period" i livet; har separerat, träffat en ny och är lyckliga. Visst är det härligt?

Det är bra att dokumentera barnens ord oavsett vad det är för ord. Undrar vad Gustavs första F-word blir :-D Härlig LO!

Den andra du har gjort om dig själv är verkligen superläcker!! Väldigt personlig och kvinnlig.

Ha det bra gumman.
Kram kram.

Maja Stokk / eyovine sa...

Superfina bägge två =)... å det där med små barn som tar efter.. *hihi*. Min son som är tre sa här om dagen "va Faaaaaaaan" med samma betoning som stora syster som är 15... *suckar*.. hoppas det bara är en övergående fas.
Din Lo om dig själv är verkligen personlig och läcker!! Kul med nåt annorlunda.

Kramen Maja

Karin sa...

Vilka fina layouter! Visst blir man lite förvånad när det kommer sådana ord ut våra prinsessor..
Layouten om dig själv är supercool, gillar den massor! =)

kram !

ZozzosLiv sa...

Men shit sååå coolt scrappat:-O Har aldrig sett något liknande!!WOW!! Kraam

bitte71 sa...

Åh, vad kul det är att du är tillbaka igen - underbara layouter! Känner igen det där med att det kommer vissa ord ur munnen på de små, som man aldrig hade räknat med *fniss*
Kram!

Cattis sa...

Roligt att se dig igen!! =D Och underbara alster har du gjort! Du har inspirerat mig så mycket!

Kram/Cattis

Ulrika aka LillBlomman sa...

Åh vad skoj det är att få se dig och dina alster igen!! Det har saknats en vacker Claudia! Kramar!

CillaT sa...

Å så snygga! Älskar den övre:)