10 juni 2007

Scrap

Jag såg en vacker dikt som är skriven av en kvinna som heter Lena M Jansson. Först funderade jag då på att scrappa en av mina egna dikter, men den hade fastnat i min skalle, och jag såg framför mig hur jag ville att hela LO:n skulle vara uppbyggd, så jag kände att allt annat blev bara fel...
Här är LO:n:



Och så här lyder dikten:

Vita drömmar


Lockande sveps jag in
I en sky av vita drömmar
Blundar, doftar
Känner
Närhetens vilande behag
Ser dina vita vingar
Hör dina ljumma andetag
Smakar din doftande källa
Allt i förenlighetens välbehag
Jag lever idag
Min puls slår i takt med vindens
smekande
Böljande slag
Livsnerven pulserar
Lovar i stunden en ny dag.

Gå gärna in i hennes blogg och kika på flera av hennes dikter. (http://lenjangel.webblogg.se/kloka_ord_tankar_dikter.html)

Tack för inspirationen! Och tack för titten!:-)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Urtjusig.. färger är underbara! Vet inte om du är medveten om det med upplägget är precis som swe skissen den här veckan ;-) /sosofofie

Anonym sa...

haha, bara skojja (har lite för mycket i huvudet) det var viss hobbyhuset =) Du har kanske skickat in dit? /sosofofie igen

Anonym sa...

Åhhh helt underbar!! Som en dröm!!! Älskar dikten och fotot, ja pappret dekorationer.. ja alllt!!
Kram SasSa

Anonym sa...

Så vackert, vännen! Underbart foto-du är vacker både på insidan & utsidan! ;-) :-) Kram H.

Claudia79 sa...

Tack söta ni för era kommentarer!:-)
Sosofofie: Ja skissen är från Hobbyhörnans tävling. Jag gjorde den först till den, men valde sedan att inte skicka in den:-)

Anonym sa...

Åhhh vilken underbar!!!!

Minimalla sa...

Jisses, blir ju helt gråtfärdig ju. Så vackra ord och så stämningsfull layout. Det blev verkligen superfint!

Minimalla sa...

Glömde fråga... vem har tagit fotot på dig? Sååå snyggt!

Anonym sa...

MEN..Va många nya underbara alster det fanns här : ) Superimpad som vanligt!
Kram kansesnart

Karoline Sigoldson sa...

Oj! Vad mycket du har gjort sedan jag var här sist...
Sååååå fina LO:s...:-)

Marie - Med mina händer... sa...

Åh, så vackert! Både dikt och layout! *beundrar*

Anonym sa...

Åååå...helt Underbar!!! Både LO och dikt!